Návrhová část Komunikační strategie

Tato část komunikační strategie představuje soubor cílů a opatření, které byly sestaveny na základě výsledků analýz uskutečněných v rámci analytické části této strategie. V návaznosti na výsledky analytické části byla nastavena vize, strategické oblasti, strategické a specifické cíle, opatření. Návrhová část udává směr, kterým by se město mělo ubírat, aby zlepšilo stav komunikace v oblastech, která odhalila analytická část jako problémové.

Komunikace je důležitým pilířem pro fungování společnosti. Sdělit názor, svou potřebu, myšlenku, to vše je důležité pro to, aby se společnost rozvíjela a posouvala vpřed. Význam komunikace roste o to víc ve veřejné správě, která by měla komunikovat jazykem veřejnosti a být otevřená občanům. Na základě analýz interní a externí komunikace byla sestavena vize statutárního města Havířova, která představuje požadovaný budoucí stav, v němž se chce město v roce 2028 nacházet:

„Statutární město Havířov je v roce 2028 město otevřené a přívětivé, efektivně komunikující napříč různými cílovými skupinami veřejnosti, využívající komunikační mix a moderní trendy v oblasti komunikace úřadu uvnitř i navenek.“

Na vizi úzce navazují strategické oblasti, které zajišťují, aby byly strategické a specifické cíle včetně opatření zaměřeny na správný úsek problematiky komunikace. Z hlediska komunikace je důležité zaměřit se nejen na externí komunikaci úřadu, ale také na tu interní. Bez kvalitní interní komunikace nemůže dostatečně fungovat kvalitní externí komunikace – případné problémy v interní komunikaci se promítají do externí komunikace. Z toho důvodu byly oblasti externí a interní komunikace nastaveny pro tuto strategii jako dvě prioritní.

Obě oblasti mají definovány konkrétní strategické a specifické cíle včetně opatření, jejichž realizací dojde k jejich zefektivnění a následnému naplnění požadované vize této komunikační strategie. Oblast externí komunikace se zaměřuje především na zlepšení kvality poskytovaných informací, zvýšení důrazu na způsob komunikace města navenek vůči vybraným cílovým skupinám, rozvoj současných komunikačních nástrojů města navenek, implementaci nových nástrojů komunikace města ve vztahu k občanům, zajištění fungování komunikačního mixu a zavedení prvků participace veřejnosti do oblasti strategického plánování a rozhodování. Interní komunikace úřadu stanovuje soubor cílů a opatření, která se soustředí na zvýšení důrazu na způsob komunikace uvnitř úřadu a implementaci nových nástrojů pro interní komunikaci.

Komunikační strategie statutárního města Havířova pro období 2022–2028 je zpracována v rámci projektu „Otevřené a přívětivé město Havířov", reg. č. CZ.03.4.74/0.0/0.0/19_109/0016766, který je spolufinancován z Evropského sociálního fondu, Operačního programu Zaměstnanost.