Digitalizace městského archivu, reg č. CZ.1.06/2.1.00/09.07051

Digitalizace městského archivu,

reg č. CZ.1.06/2.1.00/09.07051

V červenci 2014 byla ukončena realizace projektu „Digitalizace městského archivu“. Projekt řeší digitalizaci a ukládání dokumentů celého Magistrátu města Havířova. V rámci projektu byly pořízeny skenery, HW a SW pro digitalizaci dokumentů, implementace a údržba SW nástrojů k digitalizaci, vytvoření bezpečného úložiště pro digitalizované dokumenty a zajištění jejich elektronického oběhu, byla vytvořena technologická infrastruktura nezbytná pro elektronickou archivaci dat, včetně automatické skartace na základě nastavených parametrů. Archiv lze doplňovat průběžně.
 
S digitalizovanými dokumenty pracují zejména pracovníci magistrátu města. Očekávaným pozitivem je zkvalitnění a zefektivnění služeb veřejné správy prostřednictvím informačních a komunikačních technologií MMH a zajištění rychlejší a spolehlivější komunikace úřadu s občany, podnikatelskými subjekty, dalšími subjekty veřejné správy a v neposlední řadě i uvnitř úřadu. Výše jmenovaní pak můžou obdržet v reálném čase informaci, zda se příslušný dokument v archivu nachází, či nikoliv, a ve vybraných případech i získat na místě neověřenou kopii dokumentu.
 
Realizace projektu probíhala od 01.07.2011 do 31.07.2014 a je spolufinancován finančními prostředky ze strukturálních fondů Evropské unie, konkrétně z Integrovaného operačního programu 2007 – 2013, v oblasti intervence 2.1 Zavádění ICT v územní veřejné správě.